شناسهٔ خبر: 30654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور عمرانی استانداری مازندران:

کاهش حوادث ناشی از کار هدف اصلی کنفرانس HSE است

h s e معاون امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت ایمنی و بهداشت در صنعت ساختمان گفت: کاهش حوادث ناشی از کار هدف اصلی کنفرانس HSE است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی کنفرانس  HSE، جلسه کمیته راهبردی کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست در صنعت ساختمان با حضور معاون امور عمرانی استانداری مازندران، مدیران کل ادارات و نهادهای مرتبط با حوزه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، جانشین مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای هیئت‌رئیسه نظام‌مهندسی ساختمان مازندران در ساختمان شماره ۲ استانداری مازندران برگزار شد.

علی نبیان، با بیان اینکه کنفرانس ملی HSE برای نخستین بار در مازندران با حضور مدیران ارشد کشوری در حوزه راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محیط‌زیست برگزار می‌شود، گفت: پس از برگزاری این کنفرانس تا دو سال دبیرخانه آن به‌صورت موقت در مازندران فعال خواهد بود و پس از آن به دنبال این هستیم که دبیرخانه اصلی آن را نیز در مازندران شکل دهیم تا مازندران به‌عنوان دبیرخانه اصلی HSE  کشور باشد.

وی، با بیان ما پیگیر تحقق دبیرخانه دائمی در استان هستیم، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان نیز پیگیر این موضوع هستند تا بتوانیم یک کنفرانس ملی درخورشان در مازندران برگزار کنیم.

معاون عمرانی استانداری مازندران، زمان برگزاری این کنفرانس ملی را روزهای پنجم و ششم دی‌ماه اعلام کرد و گفت: مکان برگزاری آن در مجتمع نفت محمودآباد خواهد بود که در طی این دو روز کارشناسان مربوطه در ۱۰ محور مهم بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست، قوانین ‌و مقررات، ارزیابی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای آگاهی عمومی و... مقالات علمی و پژوهشی را ارائه می‌کنند.

نبیان یکی از اهداف مهم و اصلی برگزاری این کنفرانس را تلاش برای کاهش سوانح و حوادث ناگوار ناشی از کار در پروژه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: همه تلاش ما این است که با برگزاری چنین مراسم‌ها و کنفرانس‌هایی گام‌های مثبت و رو به جلویی در رشد صنعت ساختمان و رعایت مسائل ایمنی و بهداشت برداریم.

وی، در پایان تأکید کرد: همراهی و همکاری نهادهای مربوطه نظام‌مهندسی ساختمان استان، راه و شهرسازی، علوم پزشکی، محیط‌زیست، اداره کار، استانداری و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

سیدمحمد محمدی تاکامی، دبیر کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست در صنعت ساختمان و جانشین مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه ارادهٔ خوبی در استان اعم از دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استاندار وجود دارد و حمایت‌های خوبی از طرف معاون عمرانی چه در سطح استان و حتی در سطح ملی برای استقرار دبیرخانه در استان مازندران انجام شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی مرتبط با این حوزه خواستار همکاری ویژه دستگاه‌ها در برگزاری کنفرانس و دستیابی به اهداف این رویداد بزرگ علمی شد.

دبیر کنفرانس ملی HSE، درباره نحوه برگزاری کنفرانس، بیان کرد: کنفرانس در دو روز و در قالب ۱۰ محور برگزار می‌شود که فراخوان مقاله به بیش از ۱۰۰۰ دانشگاه دولتی و آزاد ارسال شده و انتظار داریم که در بستر به وجود آمده پژوهشگران و اندیشمندان با ارائه مقاله ظرفیت علمی کنفرانس رو بالا ببرند.

محمد فیروزیان نایب‌رئیس نظام‌مهندسی ساختمان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد نظام‌مهندسی در طی سال‌های اخیر در جهت کاهش حوادث ساختمانی گفت: با تفاهم‌نامه‌های منعقده فی مابین نظام‌مهندسی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش‌های ایمنی و فرهنگ‌سازی در دو بخش مهندسان و کارگران ساختمانی صورت گرفت به‌طوری که ۱۰ هزار مهندس و ۲۰ هزار کارگر از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به قابلیت‌های نظام‌مهندسی ساختمان در برگزاری موفق همایش‌ها و کنفرانس ملی افزود: برگزاری این کنفرانس رخداد مهمی در عرصه مهندسی و اجتماعی است و  این سازمان با تشکیل کمیته‌های متعدد و اختصاص فضا و پرسنل و به‌کارگیری بیش از ۲۰ دفتر نمایندگی در سطح استان فعالیت‌های جدی در جهت دستیابی به اهداف کنفرانس انجام داده است.

نظر شما